Sorg..

Jag har tänkt mycket idag, tänkt på mina nära och kära som inte finns kvar här hos mig längre, Min farbror Jari, min älskade mormor men framförallt min morbror, Jerry som mer kändes som en extrapappa.
Jerry, jag gick ut nian med bra betyg och går på ett gymnasium med bra vänner, det kunde inte blivit bättre! Jag önskar att jag kunde ringa och berätta allt för dig. I somras reste vi, vi åkte tillbaka till Kos, där mamma och pappa alltid var förr, minns du? Det var underbart, jag levde livet, precis som du! Minns du när du skickade denhär dikten til l mig? Det är 6 år sedan nu.
-
En liten skyddsängel gick genom ett mörkt rum
släckte sitt strålande ljussken och hängde upp sina vingar.
Gav en öm puss på din kind och satte sig bredvid dig.
Denna skyddsängel sitter bredvid dig dag och natt så ingen
skall göra dig illa eller att inget hemskt skall hända

-
Jag tror det var denna skyddsängeln som räddade mitt liv dendär hemska dagen för drygt 2,5 år sedan. Ridolyckan där jag till allas förvåning klarade mig undan med hjärnskakning, sprickor i revbenen, whiplash och några skrubbsår. Det var du som räddade mig, det vet jag! Och jag vet att det är du som har hjälpt mig alla dessa svåra dagarna, det är du som har sagt åt mig att kämpa på! Och vet du vad? Jag har bestämt mig för att ta MC-kort! Jag lovade ju dig det för så länge sedan, att jag skulle skaffa motorcykel och att vi skulle åka tillsammans, trots att vi inte kan göra det nu så tänker jag ändå skaffa det. Jag saknar dig så sjukt mycket! Våra pratstunder, våra turer på motorcykeln, björnbären du alltid kom med, när vi dansade på kvällarna, dom ljumma sommarkvällarna..
-
Alla pratar om cancer, men bevisligen så kan epilepsi vara minst lika dödligt, varför finns alla dessa hemska sjukdomarna ens?
Jerry Ahlgren, 1953 - 2009

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0