Full galopp!

Idag så åkte jag upp till stallet för att rida min medryttarponny, Mollie. Det var tänkt att sofia skulle följa med upp och fota men hon blev hemma med skoskav istället.. Jag åkte upp och bara tog det lugnt, det är såå härligt! När jag var klar med alla stallsysslor satt jag upp och red ut på slingan i skogen (iklädd bara linne!). Hon är så fin min lilla Mollie, en riktig buse som ofta ska vägra lyda och springa med nosen upp i luften, galoppera så fort hon kan och göra små lyckliga bocksprång! Den här ponnyn rids annars mest i skritt och körs ibland, så energin får jag göra av med! Vi började med en lugn ritt bara, för att sedan ta ett par galopper, ibland i högt tempo! Den här bruden vet hur man springer, den frihetskänslan som kommer när man bara släpper henne och låter hennee springa så fort hon kan är helt underbar!
Nog om ridningen, allt stalljobb gjorde mig helt slut så jag gick hem och däckade efter maten för att sedan vakna upp vid 22:30 igen och springa ner och duscha! Det är så dumt att hålla på så, att somna för tidigt och sen vakna igen på kvällen, det går ju inte att somna om då! Så nu får jag helt enkelt kolla på film och försöka bli trött eller nåt.. Godnatt!
Påväg hem!
Nu är hon dock aningen rundare! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0