Beautiful!

Regnet smattrar på rutan och gör hela tillvaron grå, jag känner att jag börjar falla in i höstens dunkla och deppiga tillvaro. Drömmer mig bort, om sex dagar är jag påväg till värmen. Jag ser framför mig hur jag bara promenerar runt på trånga, små, vackra gator utan en tanke på vad klockan kan vara, hur jag ligger på stranden och låter solens strålar värma min frusna kropp och sippar på en drink. Hur jag går ut på kvällen och äter underbar mat i skenet av levande ljus. Jag ska klä mig i ljusa färger, blommiga tyger, korta shorts och njuta av den sisa värmen, kanske behövs en långklänning till kvällen, men vad gör det? Jag ska tänka på alla här hemma som lever sina vardagliga inrutade liv bakom skolbänken och i det gråa, kalla klimatet, medan jag bara tar det lugnt och bättrar på brännan.
Låt mig åka nu! Längtar så!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0