Thoughts.

Efter en lång dag i skolan med är det riktigt gott med en kall cola och en kladdkaksmuffins märkte jag nu!


Idag hade vi matematikprov, det kändes helt okej. Har dock känt att mina tankar har varit någon annanstans idag, som vanligt! Det är ofta det händer, att det ploppar upp en tanke i mitt huvud som jag sen spinner vidare på. Det kan handla om allt möjlig, varför ser världen ut som den är? Hur kan människor se så olika på saker? Hur kan folk bete sig på ett visst sätt som jag aldrig skulle vilja göra själv.

Jag förstår mig inte på grejen med att vara oärlig och gå runt och berätta det ena och det andra om folk, vad vinner man på det? Jo, man vinner ett par kommentarer och lite "fame" i ett par minuter, men man förlorar så mycket mer! Jag vill att folk ska kunna lita på mig, att dom ska kunna prata med mig om något är jobbigt och veta att det stannar mellan oss. Jag har själv behövt prata av mig men inte riktigt vetat vart jag skulle vända mig. Vad har hänt med världen? Varför är det så få människor man kan lita på nu för tiden?
Jag hoppas verkligen att jag får nya äkta och pålitliga vänner nu till hösten när jag börjar gymnasiet. Att jag hamnar med mogna människor! Det känns så iallafall, tror inte vem som helst söker till Samhällsvetenskap inr. beteendevetenskap.

Många tankar och frågor utan svar här, det blir lätt så med mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0