Jag lever!

Kom hem från sjukhuset igår men var supertrött så jag orkade aldrig uppdatera. Operationen skedde vid halv elva i torsdags, när jag vaknade upp fick jag panik eftersom tuben dom sätter i halsen på en när man opereras satt kvar! Var fullproppad på droger när jag vaknade men hade ont och fick ännu mer, var så hög! Det var skitläskigt för alla olika mediciner fick mig att se och höra saker som inte fanns så jag låg och ropade (okej, typ viskade) efter mamma! Resten av dagen sov jag mest, fast 3 ggr spydde jag massa blod som hade runnit ner i magen på mig under operationen! Det gjorde riktigt ont att spy med öppna sår i halsen, och då fick jag inte i mig vätska så det blev dropp istället.

Just nu har jag ont, brukar klara mig hyfsat på mina smärtstillande även om jag ligger och räknar tills jag ska få ta nästa.. Sista 1-2 timmarna brukar vara riktigt jobbiga! Morgonen är värst, när man vaknar och har skitont klockan halv 5 och inte får ta smärtstillande förrän kl 6.

Men idag lyckades jag faktiskt äta lite! Med mycket planerande och vilja fick jag ner 4-5 fiskbullar och lite potatismos! Fick äta dom ljumna med massa sås men det gick och var sååå gott! Har tröttnat på allt sött: Saft, yoghurt, kräm, glass, fruktsoppa osv.

Vi hörs när jag orkar, alla piller gör mig trött och snurrig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0